Csisz’s Weblog

Ismerd meg az ellenséget – Naruto február 21, 2009

Filed under: Anime,Audiovizuál,Felesleges szófosás — csisz @ 7:31 du.
Tags:

Naruto.  Szinte mindenki hallott már róla, és mindenkiből kivált valamifajta érzelmet. Vagy elementális sikolyt, vagy erőteljes fujjogást, vagy csak annyit, hogy “jah, az egyik degenerált japán rajzfilm”. Természetesen én is ismerem úgy ahogy, láttam anno pár részt, és hallottam is róla eleget ahhoz, hogy tudjam, nem érdekel. Nem is nagyon foglalkoztam a dologgal egészen addig, amíg meg nem tudtam, hogy az Animaxnek köszönhetően gyakorlatilag az arcomba nyomják minden szerdán. Gondoltam hát, hogy figyelemmel követem a kis Naruto kalandjait, általában úgy sincs jobb dolgom szerda esténként, és amúgy is kiváncsi voltam az animére ami tizenéves ifjak ezreiből epilepsziás rohamot képes kiváltani. Tudom, hogy nem túl szerencsés egy 200+ epizóddal bíró animéről 22 rész után nyilatkozni, de én mégis megteszem. Lássuk hát a medvét!

Kezdjük egyből a negatívumokkal, mivel ezek fogalmazódtak meg bennem először.
Naruto: Szegény kitaszított kisgyerek, mindenki utálja és ráadásul még árva is. Komplexusait leküzdendő belebújik a menthetetlen idióta szerepébe, és elhatározza, hogy egy szép napon ő lesz a Hokage, hogy a többi láma befogadja és megbecsülje. Van akkora lúzer, hogy páran megsajnálják, ők fel is ismerik a benne rejlő hatalmas lehetőségeket hál’ istennek. Jó pont, hogy agyfaszt kap Sasukétól, és néha azért elejt egy-két jó poént is.
Sasuke: Az ügyeletes szépfiú, természetesen az összes női szereplő elalél, ha a közelébe kerül. Persze hideg mint a jégakku, de a fangörlök szemében ez csak a kúlfaktort növeli. Mondanom sem kell, hogy az ő múltja is rendkívül szomorú és megrázó, és arra gyúr hogy igazán trú legyen ahhoz, hogy elkenje a gonosz bátyó száját (legalábbis azt hiszem). Jó pont, hogy agyfaszt kap Narutotól és Sakurától.
Sakura: Stréber picsa, és Sasuke első számú imádója. Ha a közelben van, garantált a pinavihar, eme kedves elfgolaltságára mindig talál valami ürügyet. Nála még az sem jó pont, hogy agyfaszt kap Narutotól.
Töménytelen angst: Ami a Zabuzás fájtok alatt lement, az valami elképesztő. Kezdődött az egész Sasuke  feltételezett elhalálozásával, folytatódott Zabuza előadásával, és végül Haku elpatkolásával csúcsosodott ki. Az egy dolog, hogy Naruto végigbőgött három részt, az se meglepő, hogy Sakura folyamatosan rinyált, de amikor Zabuza előadta a nagy jelenetét, padlót fogtam. Amúgy egy kisebb vagyonban fogadni mertem volna, hogy Zabuza nem olyan érzéketlen paraszt mint mutatja, és bár abban is biztos voltam, hogy elsírja magát, simán túltett a várakozásaimon. Amikor Kakashi odacipelte Haku mellé, az valami gyönyörű volt, komolyan. Azért Kakashinak se volt annyi esze, hogy a tic tac súlyú Hakut pakolássza..^^”

És akkor most jöjjenek a pozitívumok, mert hogy az is van azért.
Kakashi: Neki is vannak azért dolgai, de eddig elég poén karakter. Tetszik, hogy nem ő az atyaúristen, és annak ellenére, hogy Kakashi az űbertrú ninjazseni, meg lehet izzasztani. (mondjuk logikus^^”)
Rock Lee: Woaaah, mekkora lúzer, te jó ég 😀 Birom az ilyeneket, ráadásul még külsőre is elég fun. Neki köszönhetem az első őszinte kacajt, amit Naruto nézés közben hallattam, nem semmi forma.  Gai sensei már egy kicsit sok, de Lee még pont üdítően hat az amúgy semmilyen karakterek tömegében.
OP/ED: Az opening csak sokadjára vackolta be magát a fülembe, az ending viszont egyből megtetszett. Remélem a további OP-k/ED-k is  hasonlóan jók lesznek.

Nagyon mást így elsőre nem is emelnék  ki. A sztori eddig semmi extra, a fájtok színvonala még elég hullámzó, gondolom ez talán majd kialakul. Az már bizonyos, hogy nem nekem találták ki, de azért szorgalmasan nézni fogom, amíg van rá kapacitásom. Bárki kérdezhetné, hogy minek nézem, ha nem tetszik. Az az igazság, hogy annak ellenére, hogy pl a Zabuzás részeket bizonyos értelemben kínszenvedés volt végignézni, rendkívül szórakoztató volt, hogy valami ennyire klisés és kiszámítható. És félre értés ne essék, nem azért íródott a poszt, hogy a Naruto rajongótáborát bosszantsam, legalábbis én igyekeztem kimondottan kíméletes lenni. Bizonyára fikázósabb hangnemben is leírhattam volna a véleményemet és sokkal több dologba beleköthettem volna, de mivel én amúgy egy iszonyatosan kedves, barátságos, és konfliktuskerülő lény vagyok, jobbnak láttam így.
Búcsúzóul pedig íme egy párbeszéd, ami köztem és egy kedves barátom között zajlott le:
– Figyelj, a ninjákra nem igazán volt jellemző a fluoreszkáló, agyonzselézett félméteres hajkorona, hidd már el, hogy közük nincs a Narutos ninjákhoz…
– Na mert aztán a shinigamik úgy néznek ki mint a Bleachben…

Na béke 😀

Reklámok
 

3 Responses to “Ismerd meg az ellenséget – Naruto”

  1. Junchi Says:

    Köszönöm. Sikerült végigröhögnöm az egészet, ezzel szebbé varázsolnod a mai napom xDDD; És milyen igaz minden, mi itt áll xD

    Amúgy én nagyon imádtam ezt a sorozatot a 135. részig. Aztán persze megismertük “egymást” a Blíccsel és… a többit szerintem nem kell magyarázni, ismersz már eléggé, asszem 😀

  2. csisz Says:

    Na örülök, akkor már megérte:D

    Amúgy csak ennyit tudok hozzáfűzni: Junchi szereti a Blíccset, és a Blíccs szereti Junchit 😀

  3. terika Says:

    Junchi és a Blícs megismerték egymást. 😀
    Tömör véleményem: utálom a Narutót. Na nem azért, mert Blícset nézek, Narutót hamarabb láttam, mint Icsigo idióta fejét…de a narutó rossz. Unalmas, tisztára olyan, mint egy komodo anime. :S A harcok is… csalódtam benne sokat, azért is pártoltam el ettől a sorozattól.
    Megértem az érzéseidet Csisz. ^^


Vélemény, hozzászólás?

